N-VA Wommelgem komt naar je toe: Torenstraat en omgeving

Op 7 november 2015, over deze onderwerpen: Mobiliteit & Openbare Werken

Na een geslaagde doortocht van onze “babbeltent” in wijk “Den Tip” kwamen de bewoners van de Torenstraat en omgeving aan de beurt. Uiteraard was het hoofdthema van ons bezoek de heraanleg van de Torenstraat. Nog voor het aanvangsuur zakten al een tiental bewoners af naar onze tent(en) aan de Sint-Johannaschool. Burgemeester Frank Gys en schepen van Openbare Werken Bart Van Scharen openden de debatten om 11 uur stipt.

Ondertussen groeide de belangstelling … wat resulteerde in meer dan 80 aandachtige en mondige bewoners die we in de loop van de sessie mochten ontvangen. Onze 3 tentjes waren snel veel te klein.

Eerst werd een stand van zaken gegeven van wat er nu op tafel ligt omtrent de Torenstraat. Dan was het aan de bewoners om onze mandatarissen te bestoken met vragen. Vragen en antwoorden volgden elkaar op en er begon een levendig en constructief gesprek.

Niet alleen de heraanleg van de straat kwam aan bod. Ook het probleem van de snelheidsduivels, foutparkeerders en veiligheid in het algemeen passeerde de revue. Onze schepenen Ann Theys en Alex Helsen én onze gemeente- en OCMW raadsleden Hilde Berckmans, Etienne Swaans en Seppe Gys waren eveneens aanwezig om op alle vragen te antwoorden en voorstellen in ontvangst te nemen.

Dit direct contact met de bewoners leverde heel wat materiaal op aan nieuwe inzichten en suggesties. De notaboekjes van onze mandatarissen waren dan ook goed gevuld.

Bij een drankje werd er achteraf nog nagepraat onder een aangename herfstzon.

Op naar een volgende wijkbabbel!

Hoe waardevol vond je dit artikel?