N-VA Wommelgem bezoekt het Vlaams Parlement

Op 6 oktober 2015

Samen met enkele N-VA leden trok N-VA Wommelgem op 6 oktober 2015 naar het Vlaams Parlement.

Martine Lambrechts en Martine Zurings gaven een kleine weergave van die dag.

Op 6 oktober 2015 zijn wij met een groep Wommelemse N-VA'ers naar het Vlaams Parlement getrokken. Niet zonder anekdotes. Zo was onze vriend Etienne verloren gereden met de bus naar edegem. Wij maar wachten in het station Berchem aan spoor 9. Wie vond dit spoor niet, natuurlijk Etienne. Etienne stond in Antwerpen centraal te wachten en was nog vóór de groep in Brussel.

In Brussel werden wij verwelkomd door de gids, Charlien, de rechterhand van Jan Hofkens bij de loketten. Zij heeft ons rondgeleid door gans het Vlaams Parlement.

Zo kwamen we te weten dat er 124 verkozenen zijn, die volgens een bepaalde indeling zetelen. Tijdens onze rondleiding heeft Charlien Jan verwittigd en is hij ons komen begroeten.

Rond de middag hebben wij in het eetcafé genoten van een lekkere maaltijd, doorgespeold met een echt Vlaams Parlementsbiertje genaamd " HALFROND" en enkel daar te verkrijgen.

Nadien hebben wij kort een commissievergadering bijgewoond, die werd voorgezeten door Jan Hofkens.

Door een doolhof van trappen, gangen en zuilen kwamen wij terug in het eetcafé om onze dorst te laven en na te praten over de interessante en aangename rondleiding.

Dan ging het weer richting Wommelgem, deze keer met de voltallige groep.

Hoe waardevol vond je dit artikel?