Jaarlijkse BBQ

Op 19 juni 2016

Zondag 19 juni hield N-VA Wommelgem zijn jaarlijkse BBQ in een weer goed gevuld gildenhuis. Burgemeester Frank Gys verwelkomde de gasten aan de ingang en ondervoorzitter Wouter Everaert leidde de sprekers van de dag in.

Valerie Van Peel, meter van onze afdeling en federaal parlementslid, stak de spits af. Valerie legde haar engagement voor de N-VA uit en gaf een kort overzicht van haar parlementair werk. Met een paar voorbeeldjes schetste zij ook de problematiek van de verzuiling in dit land. Vervolgens waren onze drie schepenen, Ann Theys, Alex Helsen en Bart Van Scharen aan de beurt. Iets voorbij de helft van de legislatuur was het hun beurt om uit te leggen wat al verwezenlijkt werd op hun domeinen en wat er nog in de pijplijn zit. Een meer dan positieve balans!

Onder de aanwezigen mochten wij ook, naar goede gewoonte, federaal parlementslid Yoleen van Camp uit Herentals verwelkomen.

Na de toespraken werd er aangeschoven aan een lekker en goed gevuld BBQ-buffet.

De jonge leeuwen gaven ook de start van de zomercampagne “zie de zomer door een gele bril” in het kader van de Vlaamse feestdag van 11 juli. De aanwezigen werden getrakteerd op een gele zonnebril voorzien van een klein maar fijn gestileerd leeuwtje.

De zon scheen uitzonderlijk in deze natte junimaand en nodigde iedereen uit om nog wat na te praten op de parking. De zonnebrillen kwamen al goed van pas!