N-VA Barbecue zondag 21 juni 2015

Op 23 juni 2015

In een volle zaal van Familia hield N-VA Wommelgem zijn jaarlijkse barbecue.

Minister Johan Van Overtveldt, aangekondigd als gastspreker, moest te elfder ure afzeggen. De minister was weerhouden wegens Europees/Griekse perikelen. Een groot Nederlands filosoof en tevens voetballer zei ooit : “elk nadeel hep ze voordeel!”. Zo werd Johan vervangen door niemand minder dan Peter De Roover, nationaal N-VA penningmeester / kamerlid en uitmuntend docent-verteller. Peter stond al lang op ons “nog te vragen lijstje”.

Lokaal N-VA voorzitter Wouter Everaert verwelkomde de talrijke aanwezigen en kondigde fier aan dat de Wommelgemse “motor van verandering” op volle toeren begint te draaien.

Peter De Roover, huisideoloog van de N-VA, gunde ons een kijk achter de schermen van de Kamer. Hoe de N-VA de vastgeroeste gewoontes en verworvenheden van de traditionele partijen stilaan begint te doorbreken en op te kuisen, vertelde hij op zijn eigen sappige manier. Bedankt Peter om je eerste vrije zondagmiddag sinds lang voor ons op te offeren!

Burgemeester Frank Gys pikte in op de inleiding van Wouter en maakte de “motor van verandering” in Wommelgem concreet. Grote dossiers, zoals heraanleg van de Torenstraat en verhuis gemeentehuis, staan in de startblokken. Maar ook minder in het oog springende projecten krijgen een duidelijke gele tint.

Na de toespraken werd het barbecue-buffet geopend en kon iedereen zijn of haar bord(jes) vullen.

De meeste deelnemers bleven nadien nog lang “hangen” en genoten van een bescheiden zomerzonnetje.