BBQ N-VA Wommelgem 15 juni 2014

Op 18 juni 2014

De talrijk opgekomen deelnemers werden getrakteerd op een glaasje Cava, witte wijn of fruitsap én er werd getoost op een fantastische verkiezingsuitslag. Onder de aanwezigen mochten we ook Kathleen Krekels (N-VA Schilde – ‘s Gravenwezel) met haar familie verwelkomen. Zij werd verkozen voor het Vlaams parlement.

Ondervoorzitter Erik Theuns heette iedereen van harte welkom en stipte nog even fijntjes de ronduit schitterende N-VA resultaten voor de gemeente Wommelgem aan: 50 % voor de Kamer en 47,75 % voor het Vlaams parlement.

Vervolgens nam Jan Hofkens het woord. Hij bedankte alle medewerkers voor hun inzet tijdens de voorbije campagne. Jan maakt nog altijd kans om als opvolger in het Vlaams parlement een zetel in te nemen en sprak ook hier zijn dank uit aan de 5.253 kiezers.

Annick De Ridder, onze gastspreker van de dag, nam het woord over. Zij gaf een woordje uitleg over de regeringsvorming op Federaal en Vlaams vlak. Verder was er een toelichting over twee van haar stokpaardjes, die zij zal opvolgen in het Vlaams parlement, namelijk de logge structuren en organisatie bij vervoersmaatschappij De Lijn en de mobiliteit in en rondom Antwerpen. Het werd een boeiende en vooral zeer vlotte uiteenzetting. Annick legde er de nadruk op dat zij zich als een vis in het water voelt bij N-VA en dat ze zich gesteund voelt door de basis van onze partij.

Na haar toespraak zette burgemeester Frank Gys Annick in de bloementjes. Tenslotte bracht hij kort de stand van zaken op gemeentelijk vlak. Op zijn beurt was hij ook trots op de verkiezingsresultaten van Wommelgem en zag hierin terecht ook een enorme steun en waardering voor het vele werk van de mandatarissen en de hele afdeling.

Na het officiële gedeelte volgde een overheerlijke BBQ die door iedereen werd gesmaakt. Zoals gewoonlijk bleven weer heel wat mensen nakaarten. Ook nog even vermelden dat N-VA Wommelgem weer een aantal nieuwe leden mocht inschrijven. Onze afdeling wenst hen hierbij hartelijk welkom in de snelst groeiende partij van Wommelgem.